Forum

A A A

Please consider registering
guest

Log In Register

Register | Lost password?
Advanced Search:

— Forum Scope —

— Match —

— Forum Options —

Wildcard usage:
*  matches any number of characters    %  matches exactly one character

Minimum search word length is 4 characters - maximum search word length is 84 characters

Topic RSS
Computer bliver meget langsom / fryser, når Huawei E1752 modem tilsuttes
26/09/2011
18:55
Medlem
Forum Posts: 46

Her på det seneste har mit usb-modem voldt mig "store" programmet. Når jeg stikker modemmet ind i et usb-stik på min bærbar (Win 7 Home SP1 med alle de nyeste opdateringer, mærke = Asus UL50VT), så vil den ikke finde pinden (det ville den for en måned siden). Desuden bliver computeren også meget langsom og til tider fryser (får en "svarer ikke"). Ligeså snart jeg så trækker modemmet ud ad computeren igen, så fungere det hele normalt igen. Jeg har prøvet alle tre usb-porte i bærbaren.
Jeg har også prøvet sætte modemmet i, når computeren er slukket, og så derpå starte den op igen. Når jeg så har indtastet min kode ved login-skærmen, så står bærbaren bare og køre i det samme skærm, hvor der står "forbereder skrivebord". Jeg kan se på HDD-indikatoren at der ikke er noget aktivitet, men bærbaren er bare frosset. Sådan kan den stå (har prøvet op til 15 minutter), men når jeg så trækker modemmet ud, så går der 10sek, også starter den normalt op med skrivebord og det hele.

Jeg har også prøvet min stationær pc (Win 7 home premium SP1, I5-2500K, 8GB Corsair ram, Zotac GTX560 Ti, Asus P8H67-m bundkort), men der sker det samme (den fryser / bliver meget meget langsom, når jeg sætter den i.

For nogle uger tilbage skulle jeg teste en 3G router med mit modem, hvor jeg tilkoblede modemmet routeren. Den virkede fint nogle dage efter, også husker jeg ikke, hvornår den sidst har virket optimalt.

Hvad kan der være galt med mit modem?

PS: nu ved jeg godt, at det ikke er verdens bedste modem, men jeg "gider" ikke at betale for en ny, hvis der nu fandtes en løsning derude hos jer

20/10/2011
21:20
Garvet medlem
Forum Posts: 82

jeg syntes at have oplevet noget lignene, der gik jeg ind på udbyderens hjemmeside og opdaterede MODEMMETS eget interne instalations program .. og installerede det .. dvs når du plugger sticket i installere den det nyeste software fra udbyderen og de fleste problemer er faktisk elimineret .. har gjoder det selv ved mit Huawei E220 modem fra 3.dk .. der var jeg nød til at låne en windows XP pc for at komme i kontakt med modemmet ..

håber min erfaring kunne hjælpe dig videre.

05/11/2011
20:57
Medlem
Forum Posts: 46

Det kan jeg lige prøve at finde ud af. Mit modem er dog fra CBB, så jeg kan lige prøve at se, om der står noget spædende inde på deres hjemmeside.

Forum Timezone: Europe/Copenhagen

Most Users Ever Online: 32

Currently Online:
9 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Ais: 201

MH: 131

SjaskSplad: 126

kurtklorin: 118

skum-cat: 116

Promunch: 114

Member Stats:

Guest Posters: 97

Members: 670

Moderators: 19

Admins: 3

Forum Stats:

Groups: 9

Forums: 33

Topics: 944

Moderators: leGnu (90), mij (138), FrigusCor (116), Mox (357), MightyWeb.dk (10), p0Pe (1356), Tox (818), Teddy (267), JMD (367), Arsukfjorden (391), Franner (547), Rabjerg (97), Don P (20), SP (0), tordenbuks (0), softgate (0), sundowndk (-1), Kapper (-1), Raufort (0)

Administrators: The Geek (1135), mij (138), SoloDK (111)