Ak ak ak. Min stationær bliver ikke voldsomt brugt for tiden. Kun i weekenderne(hvor den dog kører 24/7) så det er nogen tid siden den begyndte, men sagen er at få er par uger siden begyndte jeg at se mærkelige "prikker" i CoD MW2.
Det startede med hvad der bare ligner grafik fejl. Nogle steder blinkede der nogle prikker der lignede kæmpe pixels. Ander steder var det som om at der var skudt paintball kugler på omgivelserne(også våben osv – alle animationer), men de sad som de var malet på tingene i spillet. De hverken blinkede eller noget andet. De er altid enten grønne eller lille(mest grøne dog og aldrig 2 farver på samme tid)
Så begyndte jeg at lægge mærke til sorte streger. Det var som om de var "kabler" mellem mig(alså min MW2 person) og random ting i spillet. Ofte andre spillere. De lignede rigtig nok artifacts, men de var sorte og eftersom de fulgte bestemte objekter i spillet, så troede jeg det var spilelt der fejlede.
En anden ting er at efter jeg har spillet i random tid(dog altid over 20min) så begynder spillet at hakke. Nogle gange rigtig grumt. Nogle gange fryser billedet i op til 10 sekunder). Så er jeg nødt til at gå ud af spillet og ind igen. Igen troede jeg bare det var spillet den var galt med og ikke selve maskinen.
Men da det så tidligere i dag begyndte at gå helt amok, så tror jeg efterhånden noget andet. Lige pludselig frøs hele skærmen og billedet jeg så på "flimrede uskarpt" Det så virkelig undelrigt ud, men det var som om at billedet var uskarpt samtidig med at det flimrede let. Hele maskinen var gået helt i stå. Det havde jeg prøvet flere gange inde i MW2 de sidste par uger, men aldrig hvor det flimrede og var uskarpt. Før har jeg ikke tænkt over det for det er ikke unormalt at maskinen står i 30-40 timer uden genstart, så regnede bare med at det var RAM'ene der var fyldt op eller min W7 beta der lige havde en lille bug.
Det værste har dog været at nu begynder min skærm at få "sne" på skærmen. Altså i ved den slags sne som man ser på et tv der ikke er tunet ind eller hvor forbindelsen er dårlig. Dog ikke hvid sne, men grøn sne. Og det er ikke længere kun inde i sleve spillet hvor GFX'et er under belastning, men også i menu'en nu.
Jeg har så prøvet at gå ind i Dragon Age og se og sørme om fejlene ikke også er her.
Jeg prøvede så at installere helt ny grafikdriver, men resultat blev faktisk kun værre… Sidst men bestemt ikke mindst, så begynder GFX*et at "hylle" med sådan en tinitus lyd når jeg er inde i Dragon Age. Det gør det ikke i MW2, men selvom det kun er i Dragon Age, så lyder det virkelig som om der er noget galt.
Den får ikke for lidt strøm for det er en TX750W der sidder i og resten af hardwaren er ikke just så krævende at det sluger strømen. Hverken GFX'et eller resten af maskinen er desuden OC'et for tiden.
Jeg syntes i den grad det lugter af at skidtet er ved at futte af. Artifacts, hylen, crash. Det er ikke varmen for kortet kan selv reuglere sig op i blæser hastighed, men det går aldrig over 35% og GFX'et er ikke varmere end normalt. For en sikkerheds skyld har jeg dog åbnet kabinettet og også skruet op for CPU blæseren(Den er desuden ikke for varm og viser ikke symptomer på fejl – Jeg kan forresten også se alle mine RAM, så det er nok ikke en RAM stang)
Så inden jeg smider kortet til ombytning så vil jeg lige høre om i har noget forslag? Jeg har ikke mulighed for at teste i en anden computer overhovedet. Min nærmest kammerat med en stationær bor 400-500km fra hvor jeg er nu. Anyway jeg tror vist det var alle de detaljer jeg kan grave frem. Jeg kan her til slut sige at selve i skrivebordet kan jeg nogle få gange se nogle enkelte grønne prikker på skærmen…