Forum

Current User: Guest
Please consider registering

Register? | Lost Your Password?

Search Forums:

Minimum search word length is 4 characters – Maximum search word length is 84 characters
Wildcard Usage:
*  matches any number of characters    %  matches exactly one character

Hydra 200: 3D vision og Eyefinity?

UserPost

18:14
14/06/2010

Arsukfjorden

Efterskole – Als

posts 391

1

Davs gutter.

Vi kender nok alle sammen til Lucids Hydra 200 chip. Men er der nogen af jer som ved om man, hvis man havde fx et HD5850 og et GTX470 sat sammen, kan køre eyefinity hvor man både benytter kræfterne fra HD5850 og GTX470? Omvendt kan man så benytte Nvidia 3D vision hvor man både trækker kræfterne fra GTX470'et og HD5850'et?  Jeg ved godt at teknologierne ikke virker på samme tid og at det kræver at man skifter om kablet sidder i GTX470 eller HD5850 når man skal bruge de forskelige tekniker, men det er vel ikke nødvendigt at skifte grafikkortenes plads bare fordi man skifter hvilket kort der er "første" kort og smider billedet ud?

Jeg håber i ved mere end mig.

20:40
14/06/2010

Arsukfjorden

Efterskole – Als

posts 391

2

Nå det er ikke længere så relevant for mig alligevel. Jeg kommer til at holde mig til eyefinity.

Men det er stadig et interessant spørgsmål, for jeg syntes ikke at man hører så meget om Hydra chippen, som man burde have forventet. Hydra havde jo stort potentiale, og så vidt jeg har forstsået, så har nye drivere gjort ydelsen en del bedre, og de arbejder stadig hårdt på at forbedre dem.
 Men det har måske noget at gøre med at Big Bang bundkortet var så dyrt at det ikke er mange der er interesseret i det. Men MSI er jo snart klar med nye og langt billigere kort. Det er ikke verdens nyeste nyhed, men det er interessant, for hvis de nye drivere fungere bedre den de gamle, og kortene bliver langt billigere, så er det jo en cocktail, som kunne give et stort udslag på markedet.

Hydra chippen har jo også fundet vej til et HD5770 hvilket også er en interessant vending.

21:32
14/06/2010

p0Pe

odense

posts 1343

3

Ja jeg følger da også med. Det er jo egentligt et spændende spørgsmål, for kunne det ikke være fedt at kombinere Eyefinity og nvidia 3d :D:D:D

13:24
15/06/2010

Arsukfjorden

Efterskole – Als

posts 391

4

Ja Nvidia har jo allerede sagt at Nvidia 3D suround med 3 skærme i 3D er muligt, men problemet er at deres 3-skærms system i mine øjne ikke er så smart. For det første kræver det 2 grafikkort, og for det andet fungere det sådan at det ene grafikkort trækker 2 skærme og det andet 1 skærm, men det betyder jo så at det ene grafikkort skal trække mere end det andet, så det andet bliver ikke udnyttet fuldt ud.

Desuden vil 3 skærme i 3D trække voldsomt meget. Det betyder jo at man skal have have 120hz i en opløsning på 5760 x 1080/1200(hvis det er 24" man kører med) og er i det i et spil som Bad Company 2 eller det kommende Crysis, og skal man have fuldt eyecandy på, så kræver det en maskine af så stor kaliber at det kun er meget få folk der får råd til det. Og man skal hele tiden opgradere maskinen for dyre penge eftersom spil jo lynhurtigt bliverm ere krævende, og skal man holde 120fps, så bliver det hårdt.

Men hvis det ikke er de nyeste eller mest krævende spil, så kunne det være en mulighed. Jeg har droppet 3D eftersom jeg fik at vide at det blev for ireterrende for øjnene, plus at jeg skulle af med mit ASUS HD5850 DirectCU TOP, som er ganske lydløst og i lækker kvalitet, og i stedet skulle hen til et larmende standart GTX470. Nu bliver det i stedet 2 x HD5850 for at have kraft nok til noget lækkert eyefinity.

Men igen, så ville det stadig være interessant at vide hvad Hydra 200 chipen egentlig giver af muligheder. Men det får vi nok at se når de nye MSI bundkort kommer frem sammen med nye drivere. MSI og Lucid påstår jo at de har optimeret driverne nok til at det i nogle tilfælde giver et bedre resultat end normalt SLI eller CF. Og det lyder jo imponerende.

Reply to Topic:
Hydra 200: 3D vision og Eyefinity?

Guest Name (Required):

Guest Email (Required):

NOTE: New Posts are subject to administrator approval before being displayed

Smileys
Confused Cool Cry Embarassed Frown Kiss Laugh Smile Surprised Wink Yell
Post New Reply

Guest URL (required)

Math Required!
What is the sum of:
4 + 6

About the iTrends.dk Forum

Forum Timezone: Europe/Copenhagen

Most Users Ever Online: 32

Currently Online: p0Pe
14 Guests

Currently Browsing this Topic:
1 Guest

Forum Stats:

Groups: 9
Forums: 33
Topics: 928

Membership:

There are 653 Members
There have been 96 Guests

There are 3 Admins
There are 18 Moderators

Top Posters:

Ais – 201
MH – 131
SjaskSplad – 126
kurtklorin – 116
skum-cat – 116
Mikk63792 – 110

Recent New Members: Alessandro, molsted, kimyeti11, kvk, kharderit, NinjaTuna

Administrators: mij (138 Posts), The Geek (1119 Posts), SoloDK (111 Posts)

Moderators: mij (138 Posts), p0Pe (1343 Posts), Tox (786 Posts), Franner (547 Posts), Arsukfjorden (391 Posts), JMD (367 Posts), Mox (357 Posts), Teddy (266 Posts), FrigusCor (116 Posts), Rabjerg (97 Posts), leGnu (90 Posts), Don P (20 Posts), MightyWeb.dk (10 Posts), SP (0 Posts), tordenbuks (0 Posts), softgate (0 Posts), sundowndk (0 Posts), Kapper (0 Posts)