Ja Nvidia har jo allerede sagt at Nvidia 3D suround med 3 skærme i 3D er muligt, men problemet er at deres 3-skærms system i mine øjne ikke er så smart. For det første kræver det 2 grafikkort, og for det andet fungere det sådan at det ene grafikkort trækker 2 skærme og det andet 1 skærm, men det betyder jo så at det ene grafikkort skal trække mere end det andet, så det andet bliver ikke udnyttet fuldt ud.
Desuden vil 3 skærme i 3D trække voldsomt meget. Det betyder jo at man skal have have 120hz i en opløsning på 5760 x 1080/1200(hvis det er 24" man kører med) og er i det i et spil som Bad Company 2 eller det kommende Crysis, og skal man have fuldt eyecandy på, så kræver det en maskine af så stor kaliber at det kun er meget få folk der får råd til det. Og man skal hele tiden opgradere maskinen for dyre penge eftersom spil jo lynhurtigt bliverm ere krævende, og skal man holde 120fps, så bliver det hårdt.
Men hvis det ikke er de nyeste eller mest krævende spil, så kunne det være en mulighed. Jeg har droppet 3D eftersom jeg fik at vide at det blev for ireterrende for øjnene, plus at jeg skulle af med mit ASUS HD5850 DirectCU TOP, som er ganske lydløst og i lækker kvalitet, og i stedet skulle hen til et larmende standart GTX470. Nu bliver det i stedet 2 x HD5850 for at have kraft nok til noget lækkert eyefinity.
Men igen, så ville det stadig være interessant at vide hvad Hydra 200 chipen egentlig giver af muligheder. Men det får vi nok at se når de nye MSI bundkort kommer frem sammen med nye drivere. MSI og Lucid påstår jo at de har optimeret driverne nok til at det i nogle tilfælde giver et bedre resultat end normalt SLI eller CF. Og det lyder jo imponerende.